Aktuální články a sesterských blozích

pátek 5. dubna 2019

Rabštejn

Mapa  Fotoalbum
42,41 km

Výhled z paseky na cestě od Traťovky k Hvězdě

Měl jsem trochu obavu ze sněhu a bláta, ovšem tato obava se potvrdila jenom částečně v takovém tradičně nepříjemném úseku za Hvězdou. Jinak skoro samá pozitiva jako třeba to, že jsem mohl celý výlet absolvovat pouze v kraťasech a tričku a stejně mi nebyla zima. I ve vyšších polohách už poletují motýli a včely, přičemž definitivní příchod jara signalizovala přejetá žába v Hraběšicích. V lese to ze všech stran hučí desítkami potůčků z tajících zbytků sněhu nahoře v kopcích. Na Rabštejně jsem si dal jen kofolu. Výstup na vyhlídku odkládám na jindy, až bude přece jenom tepleji a nebudu v časovém presu jako dnes. Zpátky přes Dlouhý potok. Sjezd po modré značce v počátku pohodový, ovšem později jsem kus projížděl vyloženě potokem a bahnem, což už moc pohodové nebylo. Pak podél potoka nahoru na Říjiště. Teď, když ještě není na stromech listí, je k potoku dobře vidět a lze se kochat nesčetnými kaskádami na jeho toku, vydatně živenými výše zmíněnými potůčky. U chaty na Říjišti mě překvapila zrušená studánka. Vždycky jsem na ni spoléhal jako na občerstvovací bod. Tak snad ji zase na léto vrátí. O kus dál jsem stejně jako loni narazil na paseky v důsledku kácení kvůli kůrovci. Masakr je to pořád stejný, pár dalších menších pasek přibylo a přibývá. Nezbývá než doufat, že to bude mít nějaký smysl, a že tam pak vysadí něco jiného, než zase smrky. U mladoňovské Samoty jsem najel zase na asfalt a sešupem se svezl zase dolů do civilizace. Sečteno a podtrženo, parádní výlet.

Zbytky sněhu u rozcestí Hvězda

Chata Rabštejn

Osada Dlouhý Potok

Kaskáda na Dlouhém potoce

Říjiště

Kůrovcová paseka



Žádné komentáře:

Okomentovat